b'Technologie is altijd een belangrijk onderdeel geweest van de strategie van Syfers. Een goed voorbeeld hiervan is Basecone, een scan-en herkensoftware die ooit vanuit Syfers is ontstaan. Basecone ontstond vanuit een duidelijke behoefte: Het ondernemers makkelijker maken om documenten (via mobile-app) aan te leverenzon 20 procent, vertelt Schoffelen. Dit komtHET BELANG VAN MENSENdoordat we continu investeren in innovatieOndanks de technologische vooruitgang blijft en het verbeteren van onze dienstverlening.de menselijke factor de kern van het succes Een belangrijk onderdeel van deze strategievan Syfers. Onze medewerkers zijn onze is klantsegmentatie. Syfers verdeelt klanten ingrootste troef, zegt Ivo Schoffelen. Terwijl verschillende segmenten en focust op diegenenveel administratiekantoren kampen met die het beste passen bij de werkwijze van hetarbeidskrapte, heeft Syfers de afgelopen jaren kantoor. We willen klanten die begrijpen dathet personeelsbestand jaarlijks met zon 25% digitalisering noodzakelijk is. Dat verlaagt deweten te laten groeien. Dit succes is te danken frustratie, zowel voor hen als voor ons, aldusaan een werkomgeving waarin medewerkers de Schoffelen. ruimte krijgen te groeien en te innoveren. Door de automatisering van veel boekhoudkundige DE TOEKOMST: AUTOMATISERING EN AIprocessen kunnen zij zich richten op De toekomst van de accountancy ziet Schoffelenuitdagendere en leukere taken, wat bijdraagt aan duidelijk voor zich: automatisering en AI zulleneen aantrekkelijke werkomgeving. We investeren een grote rol spelen in het transformerenveel in hun welzijn en werkplezier, en dat zie je van de sector. Hij verwacht dat binnen vijfterug in de klantrelaties, voegt Schoffelen toe. tot zes jaar veel werk van boekhouders enDit resulteert in een informele werksfeer waarin controllers geautomatiseerd zal zijn. Dezowel klanten als medewerkers makkelijk met echte waarde ligt in het benutten van data enelkaar schakelen. De relatie met de klant is voor IT om bedrijfsprocessen te optimaliseren enons cruciaal. We willen naast de ondernemer strategische beslissingen te ondersteunen. Destaan, niet tegenover hem. Daarbij is het voor rol verschuift meer naar die van strategischons belangrijk dicht bij onszelf te blijven, besluit adviseur, legt Schoffelen uit. Bij Syfers wordtSchoffelen. Voor mij draait het om meer dan al gebruikgemaakt van AI om processen tealleen cijfers. Ik ben een sparringpartner voor versnellen en fouten te minimaliseren. Dede klant, niet enkel een CFO. Of het nu gaat om technologie is er klaar voor, en wij zorgen ervoorIT, financin, of HR, ik luister, spiegel en leer van dat we vooroplopen in deze ontwikkelingen.mijn klanten. Die inzichten neem ik mee, niet Uiteindelijk draait het om het bieden van dealleen voor hun groei, maar ook voor onze eigen beste oplossing voor onze klanten, met behoudontwikkeling.van het persoonlijke aspect.DEALS VAN BETEKENIS 69'