b'OPLEIDINGSCENTRUM VOOR TALENTENHET CULTUURPROGRAMMA: KLANT N Een belangrijke aanjager van de groei is de focusMEDEWERKER CENTRAAL op de ontwikkeling van medewerkers waarbijBij ons wordt niet gewerkt met tophet kantoor fungeert als een opleidingscentrumdownbeslissingen, maar met een aanpak voor talenten. Waar vroeger vooral inhoudelijkewaarin alle betrokkenenzowel klanten als opleidingen centraal stonden, ligt de nadruk numedewerkerssamen de koers bepalen, op adviesvaardigheden en de zachte kant vanzegt Lambrechts. Dit is de basis van het het ondernemerschap, zegt Lambrechts. Decultuurprogramma dat Bol heeft ontwikkeld, opleidingen zijn op maat gemaakt en richtenwaarin de balans tussen medewerkers en zich op drie fases in een carrire: de start,klanten centraal staat. Het gaat niet alleen het midden en de laatste fase. In de laatsteom harde adviezen en cijfers, maar ook om fase is er bijvoorbeeld meer aandacht voorde mens achter de ondernemer. Meijer voegt het overdragen van kennis en het coachen vandaaraan toe: De vragen die we aan onze klanten jonge medewerkers. Daarnaast werkt Bol metstellen, stellen we ook aan onze medewerkers. multidisciplinaire teams, waardoor medewerkersZo werken we niet alleen klantgericht, maar verschillende disciplines leren kennen enzijn we ook een aantrekkelijke werkgever. breed inzetbaar blijven. We evaluerenDoor zowel medewerkers als klanten erbij te continu en zoeken altijd naar manieren ombetrekken, ontstaat gedeeld eigenaarschap. persoonlijke ontwikkeling van onze talenten en deWanneer je samen bouwt aan iets, blijven toegevoegde waarde bij klanten te verbeteren,mensen gemotiveerd, zelfs bij tegenslagen. Het zegt Meijer. is geen opgelegd plan, maar een gedeelde visie die iedereen draagt. Want wat je samen maakt, maak je niet kapot, besluit Lambrechts.DEALS VAN BETEKENIS 31'