Het werken als M&A Consultant

Benieuwd naar de werkzaamheden van een M&A Consultant? Pepijn Steenmetz is al ruim 2,5 jaar werkzaam bij BHB Dullemond. Hij startte als werkstudent in de functie van M&A Analist en groeide afgelopen jaar door naar de functie van M&A Consultant.

Snelle leercurve

Pepijn: ‘Bij BHB Dullemond heb ik vanaf dag één volledig mee mogen draaien op M&A-projecten. Daarom heb ik nu als M&A Consultant een goede basis waarop ik mij kan inzetten voor onze klanten. Juist omdat we een middelgroot M&A-kantoor zijn heb ik veel sneller zaken zelfstandig mogen oppakken. Soms ben ik echt in het diepe gegooid, maar altijd met een goede back-up. Dat is best wel eens spannend geweest, maar binnen een groot kantoor had ik in korte tijd nooit zo veel kunnen leren als bij BHB Dullemond’.

Geen dag hetzelfde

‘Een gemiddelde dag als M&A Consultant? Die bestaat eigenlijk niet. Het ene moment zit je in stevige onderhandelingen met verschillende kopers, het andere moment ben je een informatiememorandum aan het opstellen of voer je acquisitiegesprekken met potentiële nieuwe klanten. Vanwege de verschillende aspecten in mijn functie is geen dag hetzelfde’, aldus Pepijn.

Aan tafel met ondernemers

‘Het persoonlijke contact met klanten is voor mij een van de leukste onderdelen in mijn werk. Voor onze klanten is de verkoop van hun bedrijf een once-in-a-lifetime-ervaring. Dat zie ik als een grote verantwoordelijkheid waar ik graag mijn uiterste best voor wil doen. Gemiddeld duurt een verkooptraject zes maanden, het kan langer duren of korter, maar het contact met de klant is in die periode intensief, je leert elkaar in een korte tijd goed kennen’.

Eén grote familie

Pepijn: ‘Binnen BHB Dullemond werken we samen in een multidisciplinair team van experts, jong en oud. Dat is leuk, maar vooral enorm leerzaam. Ons kantoor is in de afgelopen jaren sterk gegroeid qua aantal mensen. Er wordt veel geïnvesteerd in groei en ontwikkeling, maar ook in de sfeer en onderlinge samenwerking. Bijna elke maand wordt er wel iets leuks georganiseerd. De winstersportvakantie afgelopen jaar heeft heel veel gedaan voor de sfeer binnen het team. Zóveel dat we komend jaar weer gaan. BHB Dullemond voelt soms als een grote familie’.

De juiste add-ons

‘BHB Dullemond is een werkgever die haar mensen de juiste add-ons biedt. Er wordt goed voor mensen gezorgd. Zo wordt thuiswerken goed gefaciliteerd en krijgen collega’s alle ruimte een goede privé-werkbalans te vinden. Je kunt zijn wie je bent en je kunt de weg kiezen die bij je past. Je bepaalt zelf welke kansen je grijpt’, sluit Pepijn af.